torsdag 3. august 2017

Utforska ön på scooter

I dag skall hela familjen på scooter tur. Vi kör i väg efter frukost. Målet idag var samma strand som Bård och jag var på i går. Bård och Herman såg två apor på vägen, de var försvunna när jag och Viktoria kom.
Vi körde hela den vackra kust sträckan, körde förbi vägarbete och körde in mot stranden. Ju närmare vi kom desto mer blåste det. När vi kom fram kändes det nästan som om vi skulle blåsa bort. Då bestämde vi oss för att köra tillbaka, först de 700 meter (känns som mååååånga mer meter) till vägen. Vi följde en annan skylt ned till stranden på andra sidan, men den skylten måste ha varit fel, för helt plötsligt körde vi runt på en liten väg i ett bostadsområde....
Väl uppe på vägen igen körde vi tillbaka en bit, svängde av ned mot en annan strand som heter Vong Bay.
Vi parkerade våra scooter och gick ned för en backe, men vi tyckte inte det verkade vara bra, börjar bli kräsna 😆 Det är en vacker långgrund stor strand, men det låg en del sopor utefter vägen ned och lite runtomkring.
             Vägen ner till stranden

Själva stranden

Och en liten soptipp

Väl uppe vid scooterna igen bestämde vi oss för att åka tillbaka till den stranden vi var på innan, det blåste lite mindre nu.

Så tillbaka igen upp på vägen och tillbaka till den fantastiska grusvägen, full av vattenpölar (ganska stora) och lera.

Framme på den andra sidan blåste det mycket mindre och vi fick en härlig dag.
      Herman hittade en hängmatta

och Viktoria hittade en annan.

Bård och jag hittade några solstolar.

Vår utsikt
Utsikten från resturangen där vi åt lunch. När vi väntade på Viktorias mat såg vi en liten apa ute på parkeringen.

På stranden fanns en skylt som visade åt vilket håll stranden låg och åt vilket håll baren låg.

Viktoria tog några kort när vi körde tillbaka. Vi måste självklart visa den hemska vägen. På vägen tillbaka mötte vi flera bussar, bilar och andra MC. Jag stoppade och lät de snällt köra förbi, Bård gjorde tvärtemot... Bussarna stoppade och han körde förbi....

Jag hänger med lite i starten.....
Börjar bli lite lerigt.....

Och de stora vattenpölarna, eller kanske vi kan kalla dem "gyttjebad"
              Börjar bli trångt

Uppe på vägen igen -alla helskinnade 😊👍🏻- fick både Herman och Viktoria köra en liten bit var.

Några vyer från vägen på hemresan.

Det är kor som betar lite här och där längs vägen. De sitter fast i en lina, så de har begränsat rörelseutrymme.